Puasa dan Sahur Yang Menyeronokkan

Harini saya nak kongsi pengalaman berpuasa saya iaitu seorang ibu yang menyusukan anak. Dah lama nak share sejak hari pertama puasa tapi minggu ni agak sibuk dengan pelbagai urusan.

Saya secara peribadi risaukan susu yang merudum masa berpuasa, tapi dalam masa yang sama kalau boleh tahun ni nak berpuasa penuh:) Alhamdulillah saya tidak mengalami kemeruduman susu. Tapi yang paling membanggakan adalah perubahan pada hubby. Kalau dulu-dulu, masa puasa ni, jangan suruh dia buat kerja, tenaga habis hihi..Hari pertama puasa balik rumah mertua, kat sana dia siap vacuum seluruh rumah, turunkan langsir bagai. Rasa macam tak percaya pun ada. Petangnya kami gerak balik ke KL tapi hubby masih bertenaga tidak macam dahulu.

Saya bertanyakan padanya kenapa nampak macam bertenaga je, macam tak puasa je hihii..saja gurau-gurau di bulan puasa. Dia kata mau tak bertenaga, sebab minum minuman yang awak bancuh tu la masa sahur. Oh daku pun terlupa ada berikan mealshake dan Energizing Soy Protein, shake dan minum. Memang betul ada tenaga. Bukannya tak rasa lapar dan dahaga, tapi masih kuat dan ada stamina sepanjang berpuasa. Kalau dulu masa sahur dia suka minum nescafe, sekarang tidak lagi, sebab dah ada bekalan minuman dari isteri.

Alhamdulillah moga dapat diteruskan macam ni sepanjang bulan ni.

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
 —————————————————
Hubungi saya dengan sms ke 019 3308053 atau email [email protected] untuk maklumat lanjut.

Leave a Reply