Shaklee Soy Protein Pilihan Wanita Masakini

Menjadi seorang wanita adalah sesuatu yang perlu dibanggakan kerana kita memegang banyak title dalam kehidupan harian. Wanita adalah juga mungkin seorang ibu, seorang anak, seorang isteri, seorang ketua, seorang pemimpin,. Wanita sekarang sudah tentu berdepan dengan pelbagai cabaran dan gaya hidup yang memerlukan kita bekerja. Kesihatan kita sebagai wanita perlu juga dititik beratkan. Jika kita tidak sihat, mungkin satu keluarga terjejas. Khas untuk wanita hebat, kenali Shaklee Soy Protein untuk membantu kita dapatkan gaya hidup yang lebih positif.

PROTEIN SOYA


Secara asasnya apakah fungsi protein soya?

soya shaklee

soy protein is a body’s basic building blocks and the amino acids are needed to maintain and repair cells, tissues and muscles. Soy has been shown to improve menopause-related symptom, prevent estrogen-deficiency diseases such as heart disease, stroke and osteoporosis, and preventing breast cancer in women. While pregnant women need more protein than the average women in order to support the needs of their bodies as well as those of their rapidly developing infants”

Cuba tengok betapa impak positif yang kita dapat bila mengamalkan soya ni kan. Oleh kerana dalam soya ini ada amino asid yang diperlukan untuk memperbaiki sel, tisu dan otot kita. Maka tidak hairanlah jika ada perubahan positif pada payudara anda bila mengamalkannya:)

Protein soya juga akan membantu memperbaiki simptom-simptom menopause, yang mana ianya adalah satu tempoh yang menguji mental dan fizikal seorang wanita. Paling best lagi ia juga menghindarkan kita dari serangan jantung, strok dan osteoporosis iaitu kerapuhan tulang. Apa taknya, wanita melahirkan anak, menyusukan anak dan mengalami proses kehamilan, risiko kerapuhan tulang adalah sangat tinggi. Tolong jaga kesihatan sama ye para wanita kerana kesihatan kita tiada gantinya. Tapi paling ditakuti adalah barah payudara. Sekurang-kurangnya dengan mengamalkan soy protein ini dapat mengurangkan risiko untuk mendapat kanser walaupun mungkin ada yang berkata jika sudah hendak berlaku, makan apa pun sama saja, tapi adakah kita tidak ingin berusaha? Usaha untuk memelihara kesihatan yang baik adalah satu tanggungjawab dan amanah pada diri sendiri bukan?

Paling best fakta tentang soy protein adalah ibu mengandung adalah sangat memerlukannya kerana ibu mengandung memerlukan protein yang lebih semasa mengandung untuk keperluan diri dan anak dalam kandungan. 

Tidak ragu lagi, jika ingin mendapatkan info lanjut tentang soy protein shaklee ini, bolehlah baca di sini.
Moga bermanfaat untuk semua.

soy isolate protein

Testimoni pengguna soy protein shaklee:

“Salam sejahtera,saya nak kongsikan sedikit pengalaman saya mengambil ESP dan CINCH. Ceritanya bermula semasa bulan puasa lepas. Wife saya yang menggalakkan saya ambil cinch dicampur dengan ESP untuk memberikan tenaga semasa bulan puasa. Alhamdulillah, saya rasa bertenaga selepas ambil CINCH + ESP. Saya ambil semasa sahur dan semasa berbuka. Alhamdulillah, nak pergi solat tarawikh pun tak rasa lembik, (tapi kekadang tu malas jgk hehhe). Lagi yang bestnya, sebab diet terjaga, dibantu dengan CINCH +ESP, berat badan turun 4kg. Alhamdulillah, saya teruskan minum CINCH . Berat sekarang dapat maintain, dah tak naik sangat sebelum ambil CINCH. Sejak menggunakan shaklee, saya baru serius ambil berat tentang kesihatan, sekarang dah rajin turun padang main bolasepak, atas kesedaran kesihatan . Lagi yang bestnya, SHAKLEE ni memang banyak kajian saintifik, yang perlukan kita banyak membaca, sesuai dengan aktiviti saya sekarang yang sedang buat PHD. Alhamdulillah, terima kasih SHAKLEE.”
——————————————————————————————————————————
Sejak amik esp sape perasan kuku dia jd cantik cm kuku sy ni?hehe”
———————————————————————————————————
saya kerja shift. kalau keja pagi pukul 7am-2pm. memang takde waktu makan. nak makan kena curi2. kalau sibuk jangan harap lah. dulu, kalau pagi2 tak breakfast nasi lemak bila dah sampai pukul 11-12 memang perut berbunyi n lutut pun ketar. n balik kerja dah lapar melantak n tidur! petang baru bangun… memang letih kalau sibuk tu nak duduk, nak kencing pun tak sempat 🙂 tu pasal badan naik!

kini senang. saya memang nekad nak berdiet..bukan untuk cantik saja tapi lebi
h kepada untuk kesihatan sebab saya rasa mengah, sakit lutut, letih2! maklumlah umur pun dah 30 kan. setiap pagi saya pastikan shake. dengan ESP atau cinch. minuman ni buat perut jadi kenyang dan tak terlalu berat. nak buat kerja pun lebih aktif.kalau 1 shift tak makan pun memang boleh bertahan. bila kita tak terlalu lapar so kita pun boleh kontrol makan. saya makan tengahari ja- tu pun 1/2 atau 1/4 ja. malam memang tak makan dah. bukan sebab tahan lapar tapi memang rasa ke

nyang sampai tak lalu dah nak makan.. so saya dah biasa mcam ni 3 bulan lebih. hasilnya sampai hari ni saya dah susut 14kg.

konsepnya senang je- kawal kalori. bila kita boleh kawal kalori harian dalam 1300-1500 saja sehari berat memang boleh turun dengan sendiri.tapi masalahnya nanti mesti lapar kan? jika perut sentiasa di isi dan kenyang masalah lapar settle! so terpulang pada kita la.. kalau kita kawal makan, pilih makanan yang sihat memang berat akan turun dengan sendiri.
selain tu saya ambil supplemen lain supaya dapat membekalkan saya dengan vitamin2 perlu sebab bila diet ni kita pn kekurangan zat. thats why sesetengah orang yang berdiet mudah selsema, pucat dsbgnya.

selain tu pernah dengar tak bila diet kurus pastu bila bila stop gemuk balik? ni dipanggil effect ‘yoyo’. ni terjadi bila amalkan diet yang tak makan karbohidrat. memang cepat tururn tapi metabolisma jadi slow. seolah2 badan kita ni dah lupa cara nak metabolisma carb ni! bila kita start balik makan nasi- sistem badan kita dah jadi huru hara- dia tak reti dah.. metabolisma jadi slow dan carb ni dia akan simpan sebagai lemak! thats why kita kena makn juga carbohidrat ni sebab itu memang makanan asas kita. so boleh makan nasi- tapi kawal.. bukan nyer sampai 3 pinggan sehari 1/4 pun cukup. makan untuk keperluan je.”

———————————————————————————————————–

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. ————————————————— Hubungi saya dengan sms ke 019 3308053 atau email [email protected] untuk maklumat lanjut.

Leave a Reply