Panduan Memilih Kolagen Yang Baik

collagen powder shaklee

Harus diingat tidak semua kolagen adalah sama ye. Memang pelbagai jenis yang ada di pasaran tapi pernah tak kita perhatikan atau kaji apa kandungannya? Kebiasaannya main beli saja asalkan murah. Namun harga bukanlah ukuran, dan adakalanya memang betul harga mahal pastinya kualiti terbaik.

Bagaimana ingin mengenal kolagen yang baik?

1. Lebih baik pilih dalam bentuk makanan (or cecair) berbanding yg kolagen yg
 disuntik. Ini utk memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan ke dlm tubuh badan

2. Pilih size kolagen sekurang-kurangnya 1000 dalton dan ke bawah. Microfine size mmbantu penyerapan yang baik kerana size ini adalah paling optimum diserap oleh sel, maka setiap kolagen yang di ambil up to 100% diserap dan memberi efect lebih cepat.

3. Pastikan setiap pemilihan kolagen mempunyai emolient yang unggul dan boleh mengunci kelempaban yang berpanjangan.

4.Pastikan kolagen mempunyai antioksidaan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan

5. Pastikan supplemen itu mempunyai elemen vitamin B-Complex untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri

6. Kolagen juga penting utk kekal cantik tapi pastikan ia ada kandungan glucosamine utk kesihatan sendi. (bonus point)

7. Pastilkan setiap kolagen itu mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin.

8.PASTIKAN IA SELAMAT DAN TAK BERTOKSIN


credit to Aula

Belum puas baca tentang kolagen? Jom baca di sini:

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. ————————————————— Hubungi saya dengan sms ke 019 3308053 atau email [email protected] untuk maklumat lanjut.

Leave a Reply