Bagaimana Cara Saya Menjadi Ahli Shaklee?


Ibaratkan sudah jatuh cinta, makin hari makin sayang kan kan kan. Begitulah saya dan Shaklee yang bermula secara tak sengaja. Sebelum ni mana pernah bermimpi nak buat kerja paling mudah dan enjoy dalam dunia iaitu membuat bisnes melalui online. Betullah orang kata kuasa online tu buatkan anda boleh sebarkan produk serata dunia.

Al Kisah bermulanya dari keinginan membara saya dalam bidang breastfeeding. Betulkah term bidang itu? Bolehla ye asalkan sampai maksud. Entahla tak tau kenapa semasa mengandungkan anak kedua jadi tabiat suka surf internet cari info brekenaan breastfeeding. Mungkin kesinambungan dari perasaan bersalah tak dapat menyusukan anak pertama sepenunya, maka agaknya itulah yang mendorong perasaan mengkaji extravaganza. Kaji punya kaji masa tu memang tajuk breastfeeding je lah dalam kepala.

cara tambah susu
cak!




Tekad membara ni umpama tak boleh disiram air maka tibalah masa melahirkan. Maka lahirlah cahayamata dengan keazaman untuk menyusukan sepenuhnya. Biasalah dalam perjalanan breastfeeding ni adakala kita akan diuji dengan masalah susu badan yang kadangkala agak malu-malu untuk keluar dengan banyak. Maka bermulalah proses mencari pula milkbooster. Belasah jela labu segala milk booster rasanya nak telan, tapi masa tu memang dah tau konsepnya mesti kena amalkan dan tanamkan dalam diri “demand & supply” paling penting. Tapi dalam masa sama mestilah nak jugak cari sesuatu yang bukan sahaja bermanfaat untuk susu tapi diri sendiri bagi rasa gagah perkasa sikit. maklumlah bila kerja, balik dari kerja petang tu badan sangatlah lesu tambah lagi dengan tanggungjawab menyusukan anak ni. Maka dengan itu cari punya cari dijodohkan dengan Shaklee.

Menariknya Shaklee ni kenapa? Istimewa sangat ke? Inilah dia daya penarik yang saya dapat dengannya buat saya jatuh cinta pandang pertama:

  1. Dengan hanya yuran keahlian RM65 seumur hidup, Itulah rasanya yuran paling berbaloi, kalau agak-agak terkantoi tak reti nak buat bisnes, takla ralat sangat kan. Tapi tak ujudlah perasaan terkantoi tak reti tu sebabnya ada pada point no 2 nanti.

  1. Wah rasa best sangat masa tu sebab ada orang yang “care” dengan kita. Upline merujuk kepada orang yang membawa saya mengenal bisnes ini dengan rela hatinya memberikan bimbingan percuma. maka tiadalah kes “touch & go” sahaja macam yang biasa kita lihat. Dah masuk ahli pastu dibiar terkontang kanting, kesian ibarat anak kehilangan ibu. Dalam group kami yang bestnya kita akan mendapat bimbingan seumur hidup (selagi masih bernafas di muka bumi ini) insyaAllah.

  1. Tidak perlu beli stok pun. Kiranya stok tu disimpan oleh shaklee, dan kita hanya uruskan pembelian sahaja. Proses dia camni, jika ada customer yang nak beli produk, orang itu perlu bank in pada kita, dan kita akan bank in pula pada Shaklee, dan urusan penghantaran akan diuruskan oleh shaklee sendiri terus ke alamat customer. Mudah sangat-sangat kan? Jadi tak perlu lah kita simpan stok yang tak tentu bila kita nak habiskan jika gunakan modal sendiri.

  1. Shaklee ada produk yang real. Maknanya bukan urusniaga ghaib produk tiada tapi urusan jual beli ujud. Mana boleh cara macam tu kan. Kita ada produk yang real, bukan sahaj real malah berkualiti terbaik sebab apa? Sebabnya setiap vitamin yang dikeluarkan oleh shaklee wajib melalui ujian saringan beribu-ribu kali, dibuat clinical test, bukan main suka hati keluarkan produk sahaja tapi kesannya tidak menjamin pada mereka yang mengambilnya. Konsep shaklee adalah semulajadi, selamat dan berkesan. Jika tiada ciri-ciri tersebut maka jangan haraplah ia akan lulus untuk dikeluarkan di pasaran.

  1. Bisnes yang mudah hanya dihujung jari. Yelah almaklum sahaja jika ia melibatkan ibu-ibu, siapa yang sanggup nak kuar malam-malam untuk meetings ana sini, siapa yang sanggup tinggalkan anak dan suami semata nak pergi ketuk pintu rumah orang? Kita jual produk yang sudah dikenali ramai, hanya duduk rumah dan klik klik tekan komputer, bulan-bulan dapat berpuluh ribu. Tak ke merana siapa yang tahu betapa bestnya kan?
Sebab itulah saya seronok dan enjoy buat shaklee ni. Sambil layan anak-anak boleh tet tet telefon orang order, sambil suap anak-anak makan boleh berurusniaga. Seronok kan, sebab itulah saya memilih untuk hidup begini dengan resign semata sebab ingin anak-anak sentiasa depan mata. Tiada apa yang boleh menggantikan saat-saat pembesaran anak-anak waktu sekarang. Dan kita mempunyai pilihan untuk membuat sesuatu yang lain walau tidak bekerja. Pada ibu-ibu yang mempunyai impian yang sama, percayalah tiada yang mustahil jika anda yakin untuk buat. Niat yang baik pasti dipermudahkan?


keistimewaan jadi ahli shaklee


Itulah dia serba sedikit kisah saya menjadi distributor shaklee yang sah sehinggalah sekarang.

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. ————————————————— Hubungi saya dengan sms ke 019 3308053 atau email [email protected] untuk maklumat lanjut.

Leave a Reply