Cara Menambah Kesuburan Wanita

Hati wanita mudah terusik lagi-lagi bila ditanya tentang anak. Bila nak menimang cahayamata? Belum dapat lagi ke? Bila nak dapat anak? Merancang ke? Tak cuba rawatan ke?

set kehamilan shaklee



Geram je kan dengan soala-soalan dari mereka-mereka yang prihatin. Biasanya isterilah yang paling banyak ditanya dan akan stress. Suami biasanya jarang ditanya walhal peratusan kadar ketidaksuburan antara lelaki dan wanita adalah sama.

Usaha macam-macam tapi masih belum ada rezeki lagi. Tidak mengapa, jangan terlampau stress yang akhirnya memakan diri. Boleh cuba petua ni yang saya dapat semasa jalan-jalan blogwalking tadi.
Antara petua cara meningkatkan kesuburan adalah:

Perbaiki Pola Makan

Memang diakuilah zaman sekarang ni pelbagai masalah pelik-pelik berlaku. Masalah berkaitan kesihatan terutamanya kesuburan. kalau zaman tok nenek kita ni kebanyakannya subur-subur belaka, anak berderet-deret. Boleh dikaitkan dengan pemakanan yang bagus.

Mana taknya, petik sayur belakang rumah je. Sayur tanam sendiri. Pendek kata tanam sayur segala belakang rumah, itu belum lagi masuk ulam ulaman dan pelbagai tanaman lain. Semestinya segar dan tiada bahan beracun.

Lepas tu pulak ayam pun bela sendiri, takde nak beli ayam-ayam cucuk macam sekarang ni kan. Itu belum lagi kira pelbagai suntikan hormon bagai.


aku tidak bersalah




Memandangkan kita hidup dalam dunia sekarang maka amatlah penting menjaga pola pemakanan. Tambah lagi fast food yang amat tinggi kandungan garam dan gulanya. Belum masuk lemak tepu lagi tu. Maka wajarlah kalau kita sayangkan organ reproduktif kita, untuk kekalkan kesuburan maka elakkanlah makanan tidak bermanfaat.

Kekurangan sejumlah vitamin dan mineral akan mengurangi kesuburan. Vitamin C, E dan B kompleks (terutama B6) sangat penting bagi pembentukan dan pengaturan kerja hormonal. Perbanyak makan buah-buahan dan sayuran yang kaya vitamin dan mineral serta biji-bijan yang mengandungi lemak esensial seperti kedelai, kecambah dan kacang tanah.”

Tidak syak lagi jenis-jenis vitamin memainkan peranan untuk kesihatan kita. Vitamin C, E dan B complex memang dikenali bagus untuk badan dan sayuran serta kekacang adalah salah satu darinya. 

Saya tertarik juga dengan kekacang yang disebut tadi. Kekacang ni contohnya seperti badam mengandungi kandungan folat yang tinggi. Asid folat inilah juga terdapat dalam B Complex yang mana saya selalu cadangkan pada mereka yang ingin hamil.

Juga jangan dilupa pada jasa omega 6. Omega 6 memang amat diperlukan terutama golongan wanita la kan.Saya tak mahu cerita panjang berkenaan omega 6 tetapi saya ingin perkenalkan GLA Complex juga adalah merupakan omega 6. Khasiat GLA complex ni membuatkan ramai juga customer saya yang telah berjaya hamil dengan izinNya. 

tips kesuburan



HIMPUNAN TESTIMONI TERHEBAT.

Jom kita sama-sama menjaga pemakanan mulai hari ini. Jika tidak mulai dengan pemakanan, apa lagi yang boleh diharapkan lagi?

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. ————————————————— Hubungi saya dengan sms ke 019 3308053 atau email [email protected] untuk maklumat lanjut.

Leave a Reply