Kesilapan Memilih Set Breastfeeding

Biasa bagi ibu menyusu badan adalah berasa risau dengan masalah susu badan yang merosot atau merudum. Sudah pelbagai dicuba tapi masih tidak berhasil malah susu badan makin kurang dan semakin sedikit.

Macam saya dulu pernah juga mencuba macam-macam untuk tambah susu badan tapi kebiasaannya tak kekal lama dan makin lama makin merudum. Kenapa ye?

Apa puncanya? Salah produk atau salah sendiri? Mari kita kaji. 
Sebenarnya penyusuan susu ibu ini adalah sangat memerlukan banyak ilmu dan pengalaman setiap hari juga dapat membantu. Tips yang saya boleh kongsikan berkenaan dengan breastfeeding adalah:
1. Jangan terlampau fikirkan amount susu terutama bagi ibu yang mengepam. Bila tengok orang lain sekali pam dapat penuh sebotol, kita pun stress jika dapat hanya separuh botol. Set minda yang berapa yang kita dapat itu adalah cukup untuk keperluan bayi anda. Kerana setiap bayi tidak sama keperluannya.
2. Ambil sebanyak mungkin maklumat penyusuan. Seharusnya yang paling penting adalah anda mesti mengetahui konsep demand & supply. Jangan sesekali mengharapkan yang susu akan bertambah dengan ajaibnya setelah anda mengamalkan sesuatu produk. Ianya tidak lah magic sebegitu kerana susu badan sangat dipengaruhi oleh rangsangan dan juga kekerapan anda mengosongkan payudara.
3. Sebarang supplement atau produk yang anda ambil untuk meningkatkan susu badan adalah bukan semata untuk banyakkan ia secara automatik tetapu apa yang lebih penting ia hanyalah sekadar membantu anda untuk tampil lebih cergas seterusnya berupaya meningkatkan lagi pengeluaran susu.
Saya pernah mencuba bermacam produk tapi harini saya nak perkenalkan anda dengan produk yang sangat saya suka dan ia memang terbukti pada saya mengikut pengalaman sendiri. Jika anda tidak sukakan terlalu banyak supplement atau vitamin, cukup sekadar mengambil set basic breastfeeding ini. Saya sangat cadangkan pada anda yang mempunyai masalah terutamanya ibu yang terlalu sibuk.

Inilah set basic ada 2 produk sahaja dan saya yakin anda akan jatuh cinta dengannya kerana produk ini sudah diuji secara klinikal dan beribu ujian kualiti telah dibuat. Anda hanya perlukan Soy Protein Isolate ini atau lebih dikenali sebagai ESP (energizing soy protein) dan juga alfalfa complex.
Kenapa saya begitu cadangkan set basic ini?
ESP: adalah sumber protein tinggi yang sangat diperlukan oleh ibu menyusu. Bukan sahaja ianya kaya dengan protein, malah ada extra benefit iaitu ia berupaya merawat sel-sel yang rosak seterusnya membaikpulih seperti biasa. Ramai ibu mempunyai stretch mark kan, dan ESP ini boleh membantu memudarkan stretch mark anda. Lebih dari itu ia boleh memberi tenaga yang cukup pada ibu menyusu, contohnya di hari yang sibuk anda boleh bancuh ESP untuk sarapan pagi dan sedia untuk mulakan hari anda.
Alfalfa Complex: Dikenali sebagai raja segala tumbuhan dan juga sangat diakui sebagai galagtague (penggalak susu) yang dipercayai. Ia kaya dengan fiber, vitamin K dan amat sesuai untuk ibu menyusu yang mengharapkan peningkatan dalam penyusuan. Oleh kerana adanya fiber ia juga membantu dalam pelawasan. Jangan dilupa alfalfa juga boleh membantu membuang angin dalam badan maka eloklah bagi ibu yang menyusu untuk manfaat ibu dan juga bayi supaya tidak terkena kolik (kembung perut).
InsyaAllah ianya adalah berbaloi untuk wang anda.

Harga:
ESP: RM150
Alfalfa: RM53.75
Hubungi saya:
Pn Hanum: 019 3308053

Leave a Reply

This Post Has 3 Comments