Tips Berpuasa Untuk Ibu Menyusu

Ibu menyusu masih boleh berpuasa tanpa sebarang masalah di bulan puasa ini jika mengikut tips yang betul.

Antara tips berpuasa bagi ibu menyusu adalah JANGAN SKIP SAHUR.
Amat perlu ibu menyusu bersahur kerana mereka memerlukan tenaga yang lebih untuk bekalan susu sepanjang hari. Jika tanpa sahur badan akan cepat kehilangan cecair dan kita akan mula rasa penat dengan cepat. Makanlah walaupun sedikit untuk tenaga anda. Resepi paling mudah yang saya nak kongsikan adalah anda boleh minum susu bersama kurma.
resepi sahur ibu menyusu dan mengandung
Atau kalau ikut cara yang pernah saya buat adalah saya bancuh Energizing Soy Protein dengan Mealshake dan kurma untuk tenaga berpanjangan.

Apa tips makanan yang boleh beri kita tenaga lebih lama?

Antaranya adalah kurma. Khasiat kurma adalah ia senang dihadam oleh badan anda. Kurma juga boleh mengelakkan sembelit yang mungkin dialami oleh mereka yang berpuasa tanpa mengambil fiber secukupnya. Kurma juga mengandungi kandungan gula sebanyak 80% yang mana sangat membantu memberi tenaga kepada ibu menyusu.
“Dates contain seven vitamins and eleven minerals whose importance as a dietary supplement”

Energizing Soy Protein juga adalah pemberi tenaga kepada anda kerana ia mengandungi protein tinggi. Rahsia untuk tahan lapar lebih lama adalah bukan pada pengambilan karbohidrat yang banyak tapi pada pengambilan protein yang baik. Ia juga adalah mengandungi indeks glisemik yang rendah di mana amat sesuai digunakan sewaktu berpuasa kerana ia boleh menukarkan gula kepada tenaga secara perlahan-lahan. Ibu menyusu boleh lebih bertahan lama jika mengambil ESP ini.
Saya gandingkan ESP ini bersama mealshake kerana mealshake mengandungi multivitamin yang bagi saya boleh membantu lagi para ibu menyusu mengekalkan tahap kesihatan mereka. Bila badan sihat dan mendapat nutrien secukupnya maka lebih mudahlah pengeluaran susu menjadi lancar.
Jangan risau kerana anda boleh mendapatkan semua gandingan ini dengan mudah. Dan harganya berbaloi kerana anda boleh menggunakannya sepanjang tempoh berpuasa ini.

tips ibu menyusu bulan puasa

resepi sahur ibu menyusu
Untuk dapatkan harga diskaun dan lebih rendah, anda boleh JADI AHLI SHAKLEE
Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Wan Fatihanum:
H/P no: 019 330 8053
ID Shaklee: 851433
Blog: http://permatacintaku.blogspot.com
Page: https://www.facebook.com/permatacintakublog

Leave a Reply