Set Get Clean – Panduan Memilih Bahan Pencuci Rumah

Setiap bulan mesti kita peruntukkan sejumlah wang untuk laundry atau barang dapur kan. Yang paling utama dan selalu ada dalam list adalah beli sabun basuh pinggan, sabun basuh, softener dan juga pencuci lantai untuk mengemop.

Tapi selalu tak kita titik beratkan tentang bahan-bahan kimia yang terdapat dalam bahan pencuci yang kita gunakan? Atau asal murah bedal je lah. Janji boleh guna. Tapi apa jadi pula bila ada orang yang sangat sensitif kulitnya. Tidak boleh dan alah dengan bahan kimia dan pewangi dalam bahan pencuci.
get clean home

Saya dulu tak kisah juga sebab saya mempunyai kulit yang tidak sensitif. Tapi setelah saya sedar walau kulit tak sensitif tapi kita terdedah dengan bahaya jika menggunakan bahan-bahan yang mengandungi bahan kimia berbahaya ni. Contohnya Sodium Lauryl Sulfate dan Ammonium Lauryl Sulfate (berfungsi untuk menghasilkan buih yang banyak). Jangan tertipu sebab kita fikirkan buih banyak itu bagus tetapi ia menggunakan bahan kimia yang merosakkan kulit yang mana boleh mengakibatkan kerengsaan, atau lebih teruk lagi pendedahan yang berterusan boleh menyebabkan kanser. Takut kan? 
Lagi yang biasa ada dalam bahan pencuci adalah wangian yang kita rasa semakin harum maka makin bagus produk tersebut. Tapi ketahuilah yang wangian itu biasanya akan melekat pada baju dan juga secara tak langsung akan bersentuhan dengan kulit masa dipakai. Dan ia boleh menyebabkan kesan yang buruk dalam jangka masa panjang.
Kesan buruk pengambilan bahan pencuci yang mengandungi bahan kimia:
👉 kulit akan menjadi rengsa (alahan pada kulit) 
👉 rasa gatal pada kulit
👉 kulit kemerahan apabila terkena sisa bahan kimia
👉 dalam kes teruk boleh menyebabkan kanser
👉 bahan pencuci yang mengandungi bahan kimia berupaya mengeluarkan lapisan lelemak di permukaan kulit. Lapisan lelemak ini sebenarnya boleh menghalang toksin daripada meresap ke dalam kulit. Apabila bahan ini tiada maka bahan kimia boleh masuk jauh ke dalam kulit dan merosakkan sel.
Atas sebab inilah saya mencari alternatif lain iaitu mencari bahan pencuci rumah yang tiada bahan kimia. Apatah lagi pada yang ada anak kecil, sangat elok anda bertukar pada bahan yang tidak bertoksik. Saya yakin dengan rangkaian set get clean dari shaklee ni yang mana ia mempunyai jaminan bahan-bahannya tidak mengandungi bahan kimia.
get clean shaklee

Apa itu phosphate? (fosfat)

Ia boleh menyebabkan pencemaran air. Jika termakan boleh menyebabkan keracunan dan muntah-muntah. Bayangkan jika anda ada anak kecil yang baru pandai meneroka seluruh inci rumah, bagaimana jika termakan atau jika ia tersisa di pakaian kita?

Apa itu chlorine? (klorin)

Klorin sangat bahaya kerana jika terhidu boleh menyebabkan mereka terutamanya penghidap asma menjadi lebih teruk. Ia boleh mengganggu pernafasan. 
Jika terkena pada kulit ia akan menyebabkan kerosakan pada sel-sel kulit. Boleh menyebabkan kulit terbakar.
Sebab inilah saya yakin untuk menggunakan rangkain pencuci dari shaklee ni iaitu rangkaian Get Clean Home Care. Tiada pewangi, tiada buih yang banyak.

home care get clean

Kesemua ini dengan harga yang sangat berbaloi, hanya RM100+ sahaja dan tahan lama pula tu. Bayangkan untuk sabun basuhnya iaitu fresh laundry, hanya gunakan 1-2oz sahaja setiap kali mencuci. Boleh mencuci sehingga 88 kali  untuk satu bekas. Jimat sangat. Memang tiada pewangi, tetapi ada bau yang segar. Dan ia tidak berbuih yang banyak, hanya minima sahaja yang mana senang dibasuh tanpa meninggalkan kesan sabun.
Apa yang menarik lagi, jika beli satu set ni anda akan menerima hadiah percuma iaitu beg woven dan juga bekas semburan ini. Ianya boleh digunakan untuk kerja lap meja atau cermin dan sebagainya menggunakan satu lagi produk dalam set ini iaitu basic H.

set get clean home

Sekarang saya tidak risau langsung kerana saya yakin ia selamat dan tiada sebarang bahan yang memudaratkan. Lebih yakin nak basuh baju anak-anak. Setiap kali selesai membasuh, akan cium baju sebab baunya yang fresh tidak dapat digambarkan bagaimana tapi tidak  sama seperti sabun biasa yang mempunyai bau yang kuat. Sekarang hanya satu pencuci untuk seisi keluarga tidak perlu beli aabun asing untuk membasuh baju bayi anda. Boleh pakai sabun ini juga kerana ia dijamin hypoallergenic. Jimat lagi bukan?
Anda tak sabar dan teruja nak dapatkan set get clean home terus ke pintu rumah anda? Bagi yang berdekatan area putra heights anda boleh request untuk cod. Rujuk sini:
Jika mahu mendapatkannya dan order secara dalam talian (online) maka anda boleh klik link di bawah untuk buat pesanan dan boleh tunggu produk yang best ni sampai ke pintu rumah anda.
Tak sabar nak membasuh lagi esok :)❤️

Copppppp! Anda mahu harga lebih murah?

Anda mahu jadi ahli shaklee dan ingin mengetahui cara daftar shaklee?
Mudah sahaja hanya klik di sini:
DAFTAR SHAKLEE SECARA PERCUMA

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.
These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **
Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Wan Fatihanum:
H/P no: 019 330 8053
ID Shaklee: 851433
Blog: http://permatacintaku.blogspot.com
Page: https://www.facebook.com/permatacintakublog

Leave a Reply