Susu Ibu Kering Waktu Berpuasa


Susu tak cukup? Susu kering? Susu merudum masa berpuasa? Itulah dilema para ibu menyusu. Jangan risau, ada cara untuk halang dari susu kering waktu bulan puasa.

Tidak bermakna kalau berpuasa boleh buat susu jadi kering sebenarnya. Janji anda usahakan untuk bersahur. Kalau tidak bersahur maka mudahlah rasa badan dehidrat, hilang air dari badan. Tambah lagi kena menyusukan si manja kan.
Tip supaya susu tidak kering:
1. Mindset
Sangat penting jangan fikirkan tentang susu akan menjadi kurang. Jika kita fikirkan begitu, maka kemungkinan akan berlaku seperti yang kita gambarkan. Fikirkan seolah tiada apa yang berlaku. Kita hanya tidak makan minum di siang hari sahaja tapi di awal sebelum subuh kita dah bersahur dan itu sudah membantu kita.
2. Ambil makanan berkhasiat waktu bersahur. Jangan sesekali skip sahur kerana anda perlukan tenaga untuk sepanjang hari. Jangan lupakan pengambilan protein seperti susu dan pengambilan fiber seperti kurma. Ia boleh membantu untuk kenyang lebih lama. 
3. Walau berpuasa anda jangan lupa untuk meneruskan rutin seperti biasa seperti aktiviti mengepam jangan dilupa. Pam seperti biasa untuk bantu stimulate susu. Jangan skip pam semata sebab rasa susu berkurangan semasa berpuasa.
Cadangan vitamin untuk ibu menyusu  semasa berpuasa mengikut cara saya sendiri adalah:
ibu menyusu dan berpuasa

Sedap sangat dan mudah dibancuh walau dengan keadaan yang anda terbangun lewat untuk bersahur. Kalau saya biasanya bancuh siap-siap pada malam hari dan letak dalam peti ais. Semasa bangun untuk sahur keluarkan awal dari peti ais sementara anda memasak makanan sahur untuk keluarga. Siap masak terus boleh minum, sangat menyelerakan dan kalau tak makan nasi pun masih boleh bertahan kerana resepi ini sudah complete untuk anda.

Jom kita tengok TESTIMONI ESP:

nak share testimonial sendiri..
selalunya, kalau puasa, susu drop kan..
saya ni, dah lama tak mengepam kat ofis tau..anak dah setahun, saya dah campur dgn formula..breastfeed masa kat rumah je..
hari ni..jeng jeng jeng..tak tau la nak rasa apa..patutnya happy..tp malu pun ada..nak tau kenapa?baru kul10, cik B dah berdenyut2 bengkak..ni kul 2, dah leaking ni..warggghhh…dah la breastpump dah pack masuk kotak dah..hehe…dah lama fenomena ni xberlaku pada saya…alhamdulillah..Allah limpahkan rezeki anak saya sempena Ramadhan..Syukur Ya Allah..”


saya ibu yg menyusu baby 16bln yg sgt kuat menyusu tp dgn esp &PD badan saya jd btenaga bila bpuasa hingga bbuka…alhamdulillah saya dpt menjalani puasa dgn sehat selalu.kalu dulu saya memang betul2 tak larat bila bpuasa mengigil 1badan dgn lesu dan tak btenaganya tp dgn esp saya dah tak bimbang nk puasa bdn btambah sehat baby pon sehat….rasenyer xmu miss bli ESP ni..”


Kalau ikutkan ESP (energizing Soy Protein) ni memang popular di kalangan ibu menyusu apatah lagi semasa berpuasa. Beramai-ramai mereka memborong esp:)


Selamat berpuasa untuk semua ibu-ibu menyusu. You can do it! 😍

Untuk order ESP boleh klik di link di bawah:

Mahu harga lebih murah dan jimat dengan menjadi ahli?

Anda mahu jadi ahli shaklee dan ingin mengetahui cara daftar shaklee?
Mudah sahaja hanya klik di sini:
CARA JADI AHLI SHAKLEE
DAFTAR SHAKLEE SECARA PERCUMA

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.
These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **
Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Wan Fatihanum:
H/P no: 019 330 8053
ID Shaklee: 851433
Blog: http://permatacintaku.blogspot.com
Page: https://www.facebook.com/permatacintakublog

Leave a Reply