Set Mengandung Shaklee

Set mengandung atau set hamil shaklee ni terdiri dari vitalea, b complex, vitamin C dan juga Ostematrix. Ini adalah set asas yang wajib diamalkan oleh ibu mengandung yang mahu jaga kandungan dari awal.

Perlu diingat set mengandung shaklee adalah vitamin bukannya ubat. Jadi ianya sangat selamat dan tiada kesan sampingan yang boleh mengganggu ibu dan kandungan. Bagi ibu mengandung sepatutnya dari awal lagi memang kena buat persediaan rapi kerana anda perlukan vitamin lengkap semasa hamil. Pertama sekali kita tengok dulu apa yang ada dalam set mengandung ini dan kelebihannya.

Manfaat Set Mengandung Shaklee:

Vitalea: multivitamin yang membantu masalah hb rendah.
Vitamin c: untuk kesihatan gusi dan gigi semasa hamil dan untuk menyokong pembentukan kolagen dlm badan.
Bcomplex: mengandungi asid folik yg sgt diperlukan oleh ibu untuk elakkan anak dari kandungan mengalami kecacatan tulang belakang.
Ostematrix: sumber kalsium, vitamin D dan magnesium untuk menjaga kesihatan tulang ibu. semasa hamil sumber kalsium sgt diperlukan untuk pertumbuhan bayi dalam kandungan.
Kita fahamkan dahulu untuk kes multivitamin atau vitalea ni. Kenapa ianya perlu? Ada sesetengah ibu mengandung mempunyai masalah hb rendah. Dan masalah hb rendah berlaku kerana badan tidak cukup kandungan hemoglobin. Hemoglobin ni adalah sejenis protein yang terdapat dalam sel darah merah yang fungsi dia adalah mengangkut oksigen. Jika kekurangan iron atau zat besi, ibu hamil boleh mengalami masalah anemia atau hb low. Zat besi memang banyak boleh didapati dalam makanan tetapi kadang-kadang ianya tidak mencukupi bergantung kepada diet kita.
Ibu mengandung memang memerlukan extra 50% lagi zat besi semasa mengandung. Kebiasaannya kegunaan zat besi extra ni diambil oleh simpanan dalam badan tetapi jika simpanan zat besi dalam badan kita tidak mencukupi maka kita juga akan mengalami hb rendah. Tips untuk mengambil zat besi adalah anda perlu gabungkannya bersama vitamin c kerana vitamin c ibarat takan baik kepada zat besi kerana ia membantu penyerapan iron dengan lebih berkesan. Jangan mengambil zat besi bersama minuman bersusu kerana ia boleh mengganggu penyerapan zat besi.

set ibu hamil

Bcomplex pula sangatlah kritikal untuk diambil semasa ibu mengandung. Ini kerana ia mengandungi asid folik yang sangat diperlukan oleh ibu. Jika badan kekurangan asid folik, anda boleh berisiko mengalami masalah bayi yang mengalami masalah kecacatan tulang belakang iaitu neural tube deficiency.. Ibu-ibu jangan ambil mudah ye. Memanglah kita merancang tapi Tuhan menentukan tapi sekurangnya kita tak ralat kerana telah berusaha sedaya upaya mencegahnya.

ibu hamil yang ada masalah kekurangan asid folik sebabkan kecacatan bayi

Tak sanggup tengok kalau begini kan. Jadi ibu-ibu jangan sesekali skip vitamin.
Saya nak tegaskan di sini yang kesemua produk vitamin shaklee adalah semulajadi bukannya sintetik. Jadi anda boleh yakin kerana ianya telah menjalani r&d dan mempunyai beribu kepakaran dalam penghasilannya.
Para ibu semua boleh tengok testimoni seorang ibu yang berpuashati dengan set ibu mengandung dari shaklee ini. Tidak salah beliau mencuba kerana hasilnya alhamdulillah. Mencegah itu lebih baik.

testimoni set ibu hamil shaklee

Mahu cuba? Jangan berlengah lagi boleh dapatkan consultation secara percuma dengan saya melalui detail di bawah. Untuk senarai harga semua produk shaklee boleh lihat di link di bawah:

=====================================================
Jemput follow blog ini untuk mendapatkan update pelbagai serta tips travel,tips penyusuan, tips masakan, pelbagai sharing kisah harian dan banyak lagi.
Juga untuk dapatkan tips terkini dan update terkini melalui email, anda boleh submit email address anda di sebelah.

Saya juga adalah seorang Shaklee Independant Distributor yang sah.


Klik FOLLOW THIS BLOG DI SEBELAH KANAN ANDA SEKARANG UNTUK TIDAK TERLEPAS UPDATE TERKINI DARI BLOG INI SETIAP HARI



TERIMA KASIH DAN SALAM UKHWAH


HUBUNGI SAYA
H/P no: 019 330 8053
ID Shaklee: 851433
Blog: http://permatacintaku.blogspot.com
FB:wanfatihanum
Instagram: fatihanum
Instagram (2): mak_jemah_jual_vitamin
Page: https://www.facebook.com/permatacintakublog
pengedar shaklee putra heights


Kenali saya.
Saya adalah seorang ibu yang bekerja dari rumah dan menjana pendapatan dengan membuat bisnes shaklee secara online.

Saya telah mengambil keputusan untuk berhenti kerja kerana:


Dan kini sudah lebih setahun saya resigned dan menikmati hari-hari bersama keluarga dengan penuh syukur dan penuh nikmat kerana dikurniakan rezeki bersama shaklee.

Jika anda seorang ibu, seorang wanita, seorang yang bercita-cita ingin membuat pendapatan sampingan, saya dengan berbesar hati boleh membimbing anda.

Yang penting anda mahu dan ingin merubah kehidupan. Jangan takut jika sekarang anda masih bekerja kerana anda masih boleh berkongsi kebaikan produk shaklee secara sampingan tanpa menjejaskan waktu kerja anda.

————————————————————————————————————–

Anda mahu jadi ahli shaklee dan nikmati potongan hebat 15% – 20%?
ANDA ingin mengetahui cara daftar shaklee?
Mudah sahaja hanya klik di sini:


Leave a Reply