Set Subur Shaklee With Love

You are currently viewing Set Subur Shaklee With Love

Set Subur Shaklee yang bantu ramai pasangan. Bukan taksub tapi berupaya membantu mereka yang memang mengharapkan kehadiran cahayamata. Orang boleh bercakap dengan mudah, tapi bagi pasangan yang rindukan tangisan dan senyuman bayi, kita berikan peluang untuk mencuba. Mana tau dengan set subur shaklee ni boleh jadi serasi. Tiada siapa boleh melawan takdir tapi berusaha untuk bantu tingkatkan kesuburan apa salahnya?

Bagaimana nak tingkatkan kesuburan? Sudah tentu banyak berkait dengan pemakanan dan gaya hidup. Hidup zaman sekarang ni faham sahajalah penuh dengan pencemaran, stress, makanan yang tak sihat, persekitaran yang tak seimbang, susah kita nak kata yang kesuburan ni tidak berkait dengan itu semua. Hakikat zaman ini sudah berubah. Semakin ramai orang yang mengalami masalah ketidaksuburan walau hakikatnya mereka tiada masalah biology, tidak mandul dan mempunyai potensi tetapi masih lagi tidak boleh mendapat zuriat.

Punca dan sebab tidak subur di kalangan wanita:

  •  pemakanan
Pemakanan zaman sekarang tak sama dengan dahulu. Kalau dulu nak makan ayam sembelih je kat rumah, sekarang dengan keadaan ramai orang bekerja amka tiada siapa lagi mampu bela ayam di bandar ni. Nak makan kena beli dan sudah tentu masalah ayam cucuk berleluasa. Nak beli ayam organik pun ada cuma kos la pulak. Ayam kampung Rm15 sekilo. Maka semakin banyakla masuk dalam badan benda-benda ubatan yang tak sepatutnya. Ia juga sebabkan ketidaksuburan, boleh jadi punca pada tidak subur lelaki dan wanita.

  •  Endometriosis
Ketumbuhan di luar uterus, boleh jadi bahaya jika tidak dirawat. Endometriosis ni biasanya disedari oleh pengidapnya samada akan rasa kesakitan pada abdomen atau pendarahan. Mesti dapatkan rawatan pakar dan boleh dirawat dengan membuang ketumbuhan secara pembedahan atau diberi rawatan ubat-ubatan.

  •  Haid yang tidak teratur.
Waktu subur tidak dapat ditentukan dengan tepat kerana masalah haid yang datang tidak menentu. Kiraan waktu subur akan jadi tidak tepat dan waktu untuk bersama juga adalah tidak dapat dipastikan semasa subur atau tidak untuk mendapatkan peluang tinggi untuk hamil. Kadang-kdang masalah period tidak teratur, kadang datang kadang tidak. Ada juga yang beberapa bulan sekali baru datang haid. Ada yang datang haid terlalu sedikit. Masalah ini biasanya doktor akan berikan ubat sebagai alternatif rawatan. Tapi saya ada alternatif lain. Nanti kita cerita.

  • Kualiti telur/ovum yang tidak baik.  Kualiti telur dan juga kuantiti juga diambil kira. Semakin berumur maka kualiti dan kuantiti telur juga semakin menurun.
usia sebabkan tidak subur
  • keturunan
Bagi masalah ini ada juga berlaku disebabkan keturunan. Bagi yang ada keturunan mungkin susah nak dapatkan cahayamata boleh bersedia dari awal untuk tingkatkan kesuburan sebaik mungkin. Contoh jika kesuburan itu terjejas disebabkan berat badan (berat badan juga boleh jadi punca susah nak lekat) bolehlah cuba cara dengan elakkan badan naik mendadak. Sentiasa jaga BMI.
  • Mengalami PCOS (polycystic Ovarian Syndrome) di mana mereka yang mengalami ni akan mengalami kecelaruan hormon. Hormon jadi tak stabil, kadang boleh menyebabkan kenaikan berat badan mendadak dan obesiti, haid tidak teratur, jerawat dan pelbagai masalah berkaitan hormon.
  • Tiub fallopio tersumbat. Boleh dapatkan rawatan doktor pakar untuk atasi masalah ini.
Punca dan sebab tidak subur di kalangan lelaki:
  • Saluran sperma tersumbat. Perkara ini boleh disahkan oleh doktor dan berjumpalah dengan doktor untuk lebih maklumat lanjut. Masalah saluran sperma tersumbat ni menyebabkan ia tak dapat bercampur dengan semen dan tak boleh berjumpa dengan telur/ovum. Jika tak boleh bertemu ovum masakan isteri boleh hamil. Masalah tersumbat ini boleh berlaku secara semulajadi iaitu mungkin semasa lahir memang sudah ada masalah ini atau juga boleh disebabkan jangkitan ataupun pernah mengalami kemalangan.
  • Bilangan sperma yang terlalu sedikit, tak mencukupi. Atau boleh jadi sperma ada tapi tidak berkualiti dan tidak aktif. Makna tidak aktif adalah lemah dan tidak boleh bergerak laju menuju ovum.
  • Masalah ejakulasi. Boleh jadi ejakulasi tidak matang iaitu ejakulasi sebelum waktunya atau terlalu cepat mengalami ejakulasi.
Banyak sebab tidak subur di kalangan wanita dan lelaki kan dan ia sama banyak menyumbang, bukan boleh dikata hanya satu pihak sahaja. Menurut kajian, ketidaksuburan lelaki adalah sebanyak 30% dan masalah pada kesuburan wanita juga 30% manakala selebihnya punca tidak dapat dikenalpasti. Jadi ini adalah masalah bersama dan pihak suami atau isteri tidak perlu rasa bersalah atau menyalahkan, sama-sama jumpa doktor untuk melihat jika ada masalah yang kita sendiri tidak tahu.
Setelah kita tau semua masalah ini, dapat disimpulkan kebanyakan masah itu boleh diatasi. Tinggal lagi kita kena usaha untuk berubat. Dan berusaha pelbagai cara. Yang menentukan nanti sudah tentulah kuasa Dia, jangan pula kita menyalahkan takdir. Saya nak perkenalkan set subur untuk suami dan juga set subur untuk isteri pada anda. Baca dulu kebaikannya dan anda boleh buat pilihan sendiri.

Set Subur Wanita untuk Isteri

Saya cadangkan GLA Complex dan juga B Complex untuk masalah ini.
set kesuburan shaklee untuk isteri nak hamil
Kenapa B complex dan GLA Complex menjadi pilihan?
Bagaiman pula dengan suami? Ye suami juga perlukan set subur ini untuk lelaki. 
set kesuburan lelaki nak dapat anak
Boleh rujuk sini untuk kelebihan set kesuburan untuk lelaki yang mahukan zuriat.
Secara ringkasnya saya simpulkan di sini:
Zink:
Tahukah anda kepentingan zink untuk kesuburan lelaki. Zink ni satu komponen sahaja tapi kalau tiada zink atau tak cukup zink ni maka sel tak dapat dipecahkan dengan sebaiknya, akan beri kesan kepada paras estrogen dan progesteron seterusnya menyebabkan sistem pembiakan tak boleh berfungsi dengan sempurna.
Lagi satu rahsia  zink adalah ia berupaya meningkatkan kadar bilangan sperma pada suami. Kan ada kita baca di atas sebab tidak subur adalah sperma yang kurang atau sedikit. Jadi penambahan zink harian dapat meningkatkn sperm count. Maka peluang untuk isteri hamil lebih tinggi jika sperma mencukupi.
Kekurangan zink boleh menyebabkan SPERMA TIDAK MATANG. Bila tak matang ia tak cukup kuat dan tidak cukup laju untuk berjaya menembusi dinding rahim seterusnya bersatu dengan ovum.
Kekurangan zink juga boleh menyebabkan keguguran kerana kecacatan kromosom pada sperma boleh berlaku. Jadi sila suruh suami makan zink:)
Vitamin E
Kekurangan vitamin e boleh menyebabkan menyebabkan sperma lemah. Sperma yang tidak berkualiti. Ia selalunya kerana vitamin E boleh meningkatkan “sperm motility” maknanya boleh meingkatkan kelajuan sperma. Tengok gambar pakai enjin turbo tu:) Ini adalah penting sebab kan sperma yang berjuta itu bersaing untuk sampai ke ovum. Best sperm win! Kalau semua sperma ala-ala slow macam siput bagaimana nak dapat sampai ke ovum. Sebab itu pentingnya vitamin E kerana walaupun kuantiti sperma banyak, tapi kalau kelajuan tu tidak setara maka tak guna juga. Sebab tu gandingan Zink dan Vitamin E adalah sangat penting.
set kesuburan lelaki tingkat motility
Apa kata kita tengok apa kata mereka yang dah cuba set subur ni:
Tahniah utk Dr Nur Sabrina Abd Isham yg telah preggy setelah mengamalkn SET KESUBURAN SHAKLEE (ESP + GLA + B COMPLEX) selama hampir 2 bulan.Rezeki drNya kita xduga..Usaha & Ikhtiar pasti ada hasilnya..(^_^)”



“da testi mkn gla sebulan..bulan kedua terus lekat..ada yg mkn set d + gla..bulan ketiga ngandung..atas rezeki masing2..kena usaha,doa,tawakal..byk sedekah..”


“Drpd testimoni yg saya baca, si isteri amik GLA dan si suami amik Vit E, slps sebulan mengandung. Pasangan tu dh kawin 6 tahun!”


Mood:tersangat EXCITED dan HAPPY

Hari ni dapat tahu customer saya yang teringin sangat untuk hamil telah disahkan positif..DOUBLE LINE..Beliau sangat gembira dan saya pun sama..ketika beliau menceritakan pada saya,sangatlah terharu..tiada kata-kata yang dapat diungkapkan selain pelukan dan ucapan tahniah dan Alhamdulillah..huhuhuhu..
Bagi yang ingin mencari produk untuk kesuburan Shaklee boleh hubungi distributor masing-masing ya (ALHAMDULILLAH..KITA BERUSAHA,ALLAH YANG MENENTUKAN)
Oklah baca testimoni saja tak best kalau tak cuba sendiri kan. Mana tau selepas ni anda pula yang dapat rezeki cahayamata. Sebenarnya set subur shaklee ni sangatlah jauh beza harganya dari buat rawatan beribu-ribu ringgit. Usaha dahulu yang ni tiada salahnya kan…
Anda boleh lihat sini –>> Senarai Harga Produk Shaklee
Jika berminat nak order set subur secara online dan boleh gunakan kad debit dan kad kredit anda sendiri 
Untuk belian produk shaklee dengan lebih murah dan diskaun sehingga 20%, anda boleh menjadi ahli dengan mendaftar di sini dan saya akan hubungi anda segera –>> Saya Mahu Jadi Ahli Shaklee

>>>> cara dapatkan keahlian secara FREE MEMBERSHIP –>>  http://bit.ly/1CKZ2uU


=====================================================
Jemput follow blog ini untuk mendapatkan update pelbagai serta tips travel,tips penyusuan, tips masakan, pelbagai sharing kisah harian dan banyak lagi.
Juga untuk dapatkan tips terkini dan update terkini melalui email, anda boleh submit email address anda di sebelah.

Saya juga adalah seorang Shaklee Independant Distributor yang sah.


Klik FOLLOW THIS BLOG DI SEBELAH KANAN ANDA SEKARANG UNTUK TIDAK TERLEPAS UPDATE TERKINI DARI BLOG INI SETIAP HARI



TERIMA KASIH DAN SALAM UKHWAH


HUBUNGI SAYA
H/P no: 019 330 8053
ID Shaklee: 851433
Blog: http://permatacintaku.blogspot.com
FB:wanfatihanum
Instagram: fatihanum
Instagram (2): mak_jemah_jual_vitamin
Page: https://www.facebook.com/permatacintakublog

Kenali saya.
Saya adalah seorang ibu yang bekerja dari rumah dan menjana pendapatan dengan membuat bisnes shaklee secara online.

Saya telah mengambil keputusan untuk berhenti kerja kerana:


Dan kini sudah lebih setahun saya resigned dan menikmati hari-hari bersama keluarga dengan penuh syukur dan penuh nikmat kerana dikurniakan rezeki bersama shaklee.

Jika anda seorang ibu, seorang wanita, seorang yang bercita-cita ingin membuat pendapatan sampingan, saya dengan berbesar hati boleh membimbing anda.

Yang penting anda mahu dan ingin merubah kehidupan. Jangan takut jika sekarang anda masih bekerja kerana anda masih boleh berkongsi kebaikan produk shaklee secara sampingan tanpa menjejaskan waktu kerja anda.

————————————————————————————————————–

Anda mahu  jadi ahli shaklee dan nikmati potongan hebat 15% – 20%?

ANDA ingin mengetahui cara daftar shaklee?
Mudah sahaja hanya klik di sini:


Leave a Reply