Tips Luka Bersalin Cepat Sembuh

You are currently viewing Tips Luka Bersalin Cepat Sembuh

Siapa pernah bersalin kat sini? Apa punya soalan kan? Tips mudah cepat sembuhkan luka bersalin ni saya nak kongsi bersama anda semua. Mudah je, hanya kena rajin sikitla.

Masa bersalin biasa orang ambil sup ikan haruan kan? Atau ada juga yang extreme telan anak haruan hidup-hidup. Betul ke bohong? Memang betul sebab sepupu saya sendiri pernah buat. Dia bersalin secara pembedahan jadi suaminya bekalkan anak ikan haruan hidup tu telan macam tu je. Hasilnya sihat cergas! Cuma antara berani dengan tidak jelah korang nak telan. Saya setakat ni belum ada keberanian.

tips luka bersalin cepat sembuh

Bila bersalin terutamanya bersalin secara caeserian atau pembedahan perlu rawatan lebih rapi. Namun apa kurangnya dengan yang bersalin normal kan. Ramai yang kena jahit juga kawasan perinium tu. Ngeri pula memikirkan. Aduh  masih teringat-ingat kenangan lalu. Antara tips paling mudah selain nak kena makan haruan tu, korang boleh cuba petua ni. Rendamkan dengan air garam 2 ke 3 kali sehari kat tempat tu. Cara mudah dia masukkan segenggam garam ke dalam besen. Pastikan besen tu boleh muat dimasukkan ke atas tempat tandas duduk tu. Lepas tu korang duduklah atas tu dengan menikmati keindahan rasa pedih suam garam tu. Campur bersama air suam ye. Mula-mula je akan rasa pedih sikit masa merendam tu lepas tu korang akan rasa lega. Memang luka cepat baik sebab garam ni ada fungsi antiseptik. Maka kuman semua dinyah dengan sempurna. Tabiklah garam! Masa kat hospital  doktor saya hanya bekalkan garam dan besen untuk dibawa balik. Takde ubat sapu yang kuning tu. Melainkan doktor hanya memberikan pil kalsium dan obimin sahaja.

tips luka bersalin cepat sembuh

Garam tadi ada fungsi antiseptik kan? Manakala ikan haruan tadi ada mengandungi zink yang bantu menyembuhkan luka. Haa sebab itulah jika korang pengamal vitamin, korang akan tau yang zink ini selalu digunakan dalam set orang bersalin. Shaklee menyediakan set bersalin shaklee bersama zink. Hero betul encik zink ni. Pastu pulak harga dia memang sangatlah berbaloi. Paling murah dalam semua produk. Low profile gitu.
Dalam set bersalin shaklee terdapat vitalea, vitamin c, bcomplex, zink dan ostematrix. Apa yang saya nak cakap kat sini adalah korang tahu tak gabungan mana yang bantu menyembuhkan luka dengan penuh efisyen? Memang terbaik dari ladang cara mereka bekerja. Kita selalu maklum yang zink adalah penyembuh luka kan. Tapi korang pasti jarang dengar gabungan vitamin c, zink dan b complex boleh mendapat hasil yang luarbiasa. Kenapa? Dalam vitamin C kita fahamlah yang ia memang penyumbang kepada penyembuhan luka juga. Tapi rahsia b complex adalah terletak pada vitamin b5 nya. Oh patutlah ramai yang kata bila ambil set bersalin dan berpantang shaklee luka bersalin cepat je sembuh. Lagipun jangan risaulah sebab ia langsung tiada bahan-bahan yang meragukan, diakui halal oleh Jakim lagi. Boleh tengok senarai halal shaklee jakim. Mencari yang halal itu fardu kan?

tips luka bersalin cepat sembuh

Apa kata kalau sekarang ni anda hamil dan tengah memgandung lah kan, cari awal-awal set bersalin yang mempunyai ciri-ciri ini. Apa salahnya kita menjaga kesihatan dari dalam. Rasanya nak telan haruan agak tak mampu jadi kita buat cara yang lebih mudah dengan menelan vitamin. Kos minima je pun tak rugi sebab ia boleh digunakan sehingga masa selepas pantang nanti. Alah membeli menang memakai. Tak gitu mak jemah?
Oleh kerana alang-alang dah cerita set bersalin ni maka baiklah saya tunjuk sikit gambarnya. Mana tau bila tengok berkenan di hati pula. Tengok je tak rugi pun. Kalau berkenan boleh beli, tak berkenan boleh beli lain kali.

set berpantang shaklee untuk ibu bersalin

Dah tengok gambar kita tengok pula testimoni. Ala biasalah nak juga tau feedback orang yang dah guna kan?  Sebab barulah puas hati kita nak cuba kalau tengok ramai yang berjaya dengan set bersalin ni kan.

tips luka bersalin cepat sembuh

testimoni set bersalin shaklee

set berpantang shaklee

testimoni set bersalin shaklee
Nampaknya ramai yang dah akui keberkesanannya. Tak sabar dah nak beli? 
Boleh klik sini untuk belian secara online menggunakan kad debit/kredit  –>> Set Bersalin Shaklee
Rujuk sini cara untuk beli dan harga –>> Harga Produk Shaklee
Untuk belian produk shaklee dengan lebih murah dan diskaun sehingga 20%, anda boleh menjadi ahli dengan mandaftar di sini dan saya akan hubungi anda segera –>> Saya Mahu Jadi Ahli Shaklee

>>>> cara dapatkan keahlian secara FREE MEMBERSHIP –>>  http://bit.ly/1CKZ2uU


=====================================================
Jemput follow blog ini untuk mendapatkan update pelbagai serta tips travel,tips penyusuan, tips masakan, pelbagai sharing kisah harian dan banyak lagi.
Juga untuk dapatkan tips terkini dan update terkini melalui email, anda boleh submit email address anda di sebelah.

Saya juga adalah seorang Shaklee Independant Distributor yang sah.


Klik FOLLOW THIS BLOG DI SEBELAH KANAN ANDA SEKARANG UNTUK TIDAK TERLEPAS UPDATE TERKINI DARI BLOG INI SETIAP HARI



TERIMA KASIH DAN SALAM UKHWAH


HUBUNGI SAYA
H/P no: 019 330 8053
ID Shaklee: 851433
Blog: http://permatacintaku.blogspot.com
FB:wanfatihanum
Instagram: fatihanum
Instagram (2): mak_jemah_jual_vitamin
Page: https://www.facebook.com/permatacintakublog

Kenali saya.
Saya adalah seorang ibu yang bekerja dari rumah dan menjana pendapatan dengan membuat bisnes shaklee secara online.

Saya telah mengambil keputusan untuk berhenti kerja kerana:


Dan kini sudah lebih setahun saya resigned dan menikmati hari-hari bersama keluarga dengan penuh syukur dan penuh nikmat kerana dikurniakan rezeki bersama shaklee.

Jika anda seorang ibu, seorang wanita, seorang yang bercita-cita ingin membuat pendapatan sampingan, saya dengan berbesar hati boleh membimbing anda.

Yang penting anda mahu dan ingin merubah kehidupan. Jangan takut jika sekarang anda masih bekerja kerana anda masih boleh berkongsi kebaikan produk shaklee secara sampingan tanpa menjejaskan waktu kerja anda.

————————————————————————————————————–

Anda mahu  jadi ahli shaklee dan nikmati potongan hebat 15% – 20%?

ANDA ingin mengetahui cara daftar shaklee?
Mudah sahaja hanya klik di sini:


Leave a Reply